Börja med hockey

När barnen vill börja lära sig spela hockey så finns det ett stort urval av lag att välja mellan på de flesta orter. Ishockey är en växande sport och vem vill inte bli nästa Peter Forsberg eller Henrik Lundqvist. Att se sina idoler spela på tv är stort även för de små supportrarna.  En bra idé är att anmäla barnet till någon av de hockeyskolor som Tre kronor arrangerar runt om i Sverige. De har anordnats för att barnen ska få en så bra start som möjligt på sitt ishockeyspelande. Man vill få en fin grund att bygga på där alla kan få vara med efter sin egen förmåga. Låta barnen känna och se hur roligt det är så att de sedan väljer att fortsätta med sporten många år framöver. Ishockey kräver en hel del utrustning och det gäller att välja rätt till sitt barn. Skydd och skridskor ska sitta bra och klubban ska ha rätt längd och vinkel. Ta kontakt med en sportbutik så hjälper de dig att välja rätt utrustning den första tiden och sedan får man komplettera med nytt eftersom åren går. Det är viktigt att ditt barn är skyddat och att allt sitter som det ska för att undvika skador och skav.

Du gillar kanske också...