Säsongsuppehåll i hockeyn

Vi är i slutspelet för SHL och det börjar närma sig säsongsuppehåll för hockeyn. Även andra serier som hockeyallsvenskan har gjort sitt och nu går spelare på barmarksträning under sommarperioden. För den hockey intresserade så blir det en lugn period med återhämtning och en lång väntan till serierna och ligorna kör igång igen.Redan nu så kan du som är intresserad säkra din plats med säsongskort på en del arenor runt om i Sverige. Säsongen 2019/2020 kommer troligtvis att ge en hel del spännande matcher och varför inte göra ett klipp och ta del av de erbjudanden som hockeyklubbarna brukar ge så här i förväg. Alla som har ett intresse för hockeyn vill nog vara säker på att man har sin plats i arenan då laget i sitt hjärta spelar sin matcher. Nu kanske det inte är någon större panik, men desto tidigare man köper sin biljett desto billigare kan ett säsongskort bli.Under sommarperioden så kanske det inte blir så mycket ishockey. Finns det hockeyintresserade ungdomar i familjen så kanske någon hockeyskola i sommar som skulle kunna intressera. Då kan även föräldrar få möjlighet att titta på hockey under ett par veckor under sommarledigheten. Det är många klubbar har hockeyskolor under sommarmånaderna. Det kan vara fråga om ett par veckor där unga får möjligheten till hockeyträning. Detta kan vara ett bra sätt att förbättra sitt hockeyspelande och ge bättre förutsättningar längre fram.

Du gillar kanske också...